14 Mart 2009 Cumartesi

Google Adsense Kazancını İkiye Katlamak

Google Adsense Kazancını İkiye Katlamak

Uzun bir süre sonra şahsi Google Adsense öyküm hakkında bir kaç bilgi paylaşmak için sizlerle beraberim.

İlk olarak şunu not edeyim. Son bir kaç aydaki akıllıca seçeneklerimle Adsense gelirimi ikiye katlanış bulunmaktayım. Hedefim öncelikle bu oranı korumak, sonra da yeni çalışmalarla gelirimi arttırmak.

Peki gelirimi nasıl mı ikiye katladım?

1. Mevcut olan en başarılımı sitemi geliştirmeye devam ettim. Haftada bir kaç yeni ve ilgi çekici yazı ekleyerek hem siteme düzenli bir ilgi oluşturdum, hem de yeni ziyaretçiler topladım. Yani işin "sırrı" diyebileceğim şey aslında sıkı ve orijinal bir çalışma sunmaktan ibaret. Tabi her eklenen yeni yazı ile sitedeki sayfa sayısı da gelişti ve insanların siteme Google arama motorunda rastlama şansları da arttı.

2. Popüler bir diğer konuda ufak bir blog başlattım. Yukarıda belirttiğim ve çok daha geniş olan çalışmam, üzerinde Türkçe bilginin çok az olduğu bir konu. Bu nedenle o konu hakkında bilgi arayan insanlar eninde sonunda o siteye rastlıyorlar. Bu daha ufak olan çalışma ise ilgili konuda nette daha fazla bilgi bulunabilen ama oldukça popüler bir konu. Yani buradaki mantık, bu koınu hakkında bilgi arayan çok insan olduğu için ilgili blogun da bir şekilde karşılarına çıkma ihtimali var. Tabi bu daha popüler olan konu, reklam geliri de yüksek olan bir konu. Onun için, ilk sitem kadar çok insan çekmese de tıklanan reklamların iyi bir gelir sunmasından dolayı üzerinde uğraşılan zamanın hakkını veriyor.

3. Son olarak da mevcut bir kaç diğer sitemin reklam yerlerini düzenledim. Burada fark ettiğim en önemli şey, reklam ne kadar büyük ve sayfanın ortasında olursa, o kadar iyi sonuç veriyor. Bu nedenle reklamları çok köşeye, alta veya üste koymaktansa sayfanın tam ortasına koymakta yarar var. Gerekirse sitenin içeriği bu reklamın etrafından dolansın, bu da iyi sonuç veriyor. Ayrıca daha önce bağlantı birimi kullanmadığım bazı sayfalara da bağlantı birimi ekledim. Bu da gayet güzel sonuç verdi.